Summering av 2008 - Fatpipeväskan

Tjohej på er allihop.


Det är jag, träningsväskan som är här och bloggar lite igen. Tänkte att jag skulle summera mitt 2008.

Nu har jag visserligen inte funnits hela 2008, men jag har ju varit med hela hösten i alla fall.

Så here it comes, håll i väskan!

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Ja jag blev träningsväska i Linköpings innebandy. En uppgift som passar mig som handen i handsken eller i väskan, haha.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Hm nyårslöften?


3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Hallå, jag är en väska.


4. Dog någon som stod dig nära?
Piip piiip (sportaffärsnamn)väskan fick ju lämna plats för mig liksom. Men om vi stod varandra nära? Jag vi stod ju brevid varandra ett tag. Innan piip piip väskan försvann.
Tragiskt - men så är det.

5. Vilka länder besökte du?
Dåligt med länder tycker jag.

Nog har jag rest, men Karlstad är inget land va? De pratar ju visserligen ganska konstigt där...


6. Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?
MER VINSTER.

Herregud, jag vill ju kunna göra den där segerdansen jag tränat in lite oftare.

7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?
När jag kom till laget.

Det var fint.

Man kände sig hemma.

8. Vad var din största framgång 2008?
Segrarna.

Husqvarna kanske?

9. Största misstaget?
Förlusterna.

Och den jäkla bananen som ligger kvar än.


10. Har du varit sjuk eller skadat dig?

Ja alltså mitt ena spänne, till det långa bandet, har gått sönder.

Dumt alltså.

Men om jag vilar och cyklar lite på träningscykeln så kanske det blir bra? Jag har hört att det är kul.


11. Bästa köpet?
Ja inte är det bananen i alla fall.


12. Vad spenderade du mest pengar på?
Återigen. Jag är en väska.


13. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?

Ja om man ändå fick lyssna färdigt på en låt någon gång... Hm, nämner inga namn.


Så ja, början av alla låtar på vår skiva i boomboom boxen.
 
14. Vad önskar du att du gjort mer?
Vunnit.

Och vågat prata mer med de där långa väskorna.

15. Vad önskar du att du gjort mindre?
Ja eh åkt buss. Det är så satans kallt.

16. Blev du kär i år?
Fniss, säger jag väl inte här.


17. Hur många one night stands?
Hmpf.

18. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Ja de där hemska väskorna som vinner över oss. De är så dryga.

Håller på med segerdanser och sånt annat löjligt.
Fast hata är ett så starkt ord.

Mer inte gillar kanske?

19. Vilken kändis var du mest sugen på?
Alltså det finns en väska som jag sett på TV...suck.


20. De bästa nya människorna du träffade?
Alla Linköpings innebandy tjejer.

Vilka brudar säger jag bara, hade jag inte varit en väska va...

21. En värdefull läxa du lärt dig i år?
Stå inte i vattenpölar. Det blir blött.

Och släng bananer i tid.

22. Citera en sångtext som summerar ditt år:

Cause I´m a bag, a bag...I really really am.

I am a bag a bag...a fatpipebag...



Gott nytt år på er allihop.



Fatpipeväskan
#28

Kommentarer
Postat av: Klubbfodralet

Snart ses vi igen väskan, ska bli skoj att åka buss tillsammans :-)

2009-01-04 @ 09:43:49
Postat av: 10:an

men hårte, hinner ju aldrig lyssna igenom skivan om vi ska lyssna på HELA låtar....nej sånt får du hålla på med hemma:P

2009-01-04 @ 18:47:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0