Nytt år = Nya tag!!!

Så var det dags igen efter allt jul- och nyårsfirande att springa runt med klubba och boll. Det är verkligen helt underbart vad skoj det är att spela innebandy efter ett kort uppehåll! Tyvärr brukar ju julledigheten också innebära att man drar på sig någon basillusk man inte tål, så även detta år för flera i laget. Hoppas att alla kryar på sig snabbt igen!!!

I onsdags på träningen fick jag äran att stifta närmare bekantskap med Bengt-Barbro under ett dygn, då Therese tyckte jag behövde moraliskt support inför matchbloggandet. Underbart tyckte jag men det tyckte nog inte Bengt-Barbro.... på vägen hem från träningen upptäckte jag att Bengt-Barbro tappat sin mössa. Alldeles bedrövad gick jag sakta tillbaks till sporthallen sökandes efter en stackars liten svart mössa men ingen mössa såg jag på marken och inte heller i hallen. Suck, det var bara att vända hemåt och försöka lösa mössproblematiken. Stackars Bengt-Barbro blev alldeles frusen utan mössa och fick bäddas ner i en filt för att få upp värmen igen.

Men väl hemma när jag tog av mig min nya jacka gissa vad jag upptäckte.... Bengt-Barbros mössa hade fastnat i karborrbandet på jackan, gissa om vi blev lyckliga. Jag slapp sticka en mössa hela natten och Bengt-Barbro slapp frysa. Under kvällen passade Bengt-Barbro på att slappa framför TV:n med lite nyfunna vänner.

Efter diverse internetstrul igår kväll kommer bloggen lite sent och eftersom jag precis fick SMS om att matchen idag är inställd fick det bli lite ändringar... för att nu ge rum för ytterligare ändringar då det visar sig bli match ändå.


Vi ses snart!

/Annica (lagets bästa #14)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0