Bengt-Barbro går i skolan

Efter en minst sagt otursförföljd träning fick jag äran att ta med mig Bengt - Barbro hem. På hemresan från träningen råkade jag nämna att jag är lärare. Dumt.
Han/hon tjatade på mig hela kvällen för att få följa med till skolan.
Snäll som jag är så gav jag med mig rätt snabbt.
Skola nästa för Bengt-Barbro alltså.

Men redan på kvällen innan kom Bengt-Barbro på att man måste ha en skolväska om man ska gå i skolan. Så ja.
Det var ju bara att fixa en väska. Återigen är jag så snäll.



Så här fin blev väskan. Lite suddig. Men ja det var ju faktiskt sent.

Nästa dag var Bengt-Barbro uppe med tuppen. Han/hon tyckte att vi skulle gå till skolan direkt. Man kan faktiskt säga att han/hon hängde på låset...




Väl i skolan blev Bengt-Barbro varmt välkomnad. Alla barnen gillade Bengt-Barbro.
De ordnade en helt egen krok till Bengt-Barbro.
Med en fin namnskylt och allt!



På kroken kunde Bengt-Barbro hänga sin mössa, halsduk och sin väska. Det kan man inte ha på sig i klassrummet. Vet ju vem som helst.

På schemat stod matematik.
Bengt-Barbro tittade först lite blygt på när alla barn räknade.



Men efter att tag fick han/hon blodad tand och ville räkna själv.



Det gick bra ett tag men sen blev det svårt och Bengt-Barbro var tvungen att skriva upp sig på hjälplistan på tavlan.




Sen blev det rast!
Vilken tur för det där med matematik blir man verkligen trött av.
Barnen var jättesnälla.
Speciellt Ludde.
Han tog med Bengt-Barbro ut på skolgården och visade Bengt-Barbro allt kul man kan göra. Och det är inte lite det. Ojoj.

Man kan åka linbana.



Man kan hänga upp och ner i klätterställningen.
Bengt-Barbro mådde faktiskt lite illa efter det...



Man kan klättra i träd.
Ja man får faktiskt det.
På riktigt.



Man kan leka vid cyklarna.



Hm men det där får man faktiskt INTE göra Bengt-Barbro!
Cykla gör man till och från skolan. Inte på rasten. Olydigt!

När skoldagen var slut var Bengt-Barbro jättetrött.



Men se vad fina saker barnen har gjort.
Två teckningar.
Ett skrivhäfte med fina hälsningar och en helt egen räknebok.

Om det är så här kul att gå i skolan jämt så vill Bengt-Barbro gå till skolan varje dag säger han/hon. Tror jag det med en så snäll lärare.

Men nu är det dags att vila och ladda inför imorgon.
Schhh.
Jag tror han/hon somnade...


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Hahah gud va kul för han/hon... Hoppas han/hon är lika ivrig inför matchen imorgon. Det är ju nämligen hans/hons första!

2009-01-09 @ 18:27:40
URL: http://rubbeccha.blogg.se/
Postat av: Ass

Haha :D Underbart!

2009-01-09 @ 23:42:03
URL: http://baktankar.blogspot.com
Postat av: Zäta

Åh vad du har tagit han BB =) Förstår att han/hon blev trött...



Becca: BB var ju med mot Berg... Men det är ju första matchen iår ;-)

2009-01-10 @ 09:49:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0