Tung förlust...

Jaha.. Då var det igång...
Vi börjar tyvärr serien med en tung förlust mot Berg.
Matchen slutade orättvist 4-6. Tyckte själv att vi ägde matchen i genom!! Vi var klart det bättre laget. Vi spelade runt bollen och skapade många bra chanser. Men det räckte inte hela vägen..

Vi hade absolut inte domarn med oss. Det var rena slakteriet emellanåt, & värst drabbad var nog vår lilla blixt Susanne som allt som oftast hade 3 spelare som både sparkade & slog för att försöka få tag på bollen. Och Inte ens frislag fick vi med oss i dessa situationer... Farligt spel skulle jag nog kalla det i 9 fall av 10.
Men domsluten kan vi ju tyvärr inte påverka..

Matchen som helhet tycker jag vi gör bra, och det skall vi ta med oss till nästa match.
Med bättre domare & lite mer flyt så är jag övertygad om att vi tar en vinst på Söndag hemma mot Köping!

-Bra jobbat allihop!!
Mina extra plus den här gången går till: Emma i mål som gör en Bra match rakt igenom, & Z som var grymt stark i närkamperna, var först på de flesta bollarna, sköt mycket & gjorde mål!

Lite mer statistik om matchen kommer på nästa inlägg.
Ses imorn Tjejer!!

Kommentarer
Postat av: Hanna, The Fan

Ååååh vad det var orättvist att ni inte vann! Var riktigt roligt att se på så ni lär se mig på fler matcher :) Nästa gång tar jag med mig mina pom-poms så då tar ni det!! ;)

2008-10-12 @ 19:32:03
Postat av: Linda

Hej..måste fråga..hur äe det med Stener?

2008-10-12 @ 20:55:21
Postat av: Varken Linköping eller Bergs supporter

Hitta denna blogg genom vissa klick. Va bara tvungen att kommentera matchen.

Förlusten ska ni lägga på era coacher. Jag kan inte förstå hur vissa får spela och sitta på bänken.

Vad jag såg av er förra året så va nr 7 en av de klart bästa och hon satt nu på bänken. Sen är det vissa spelare som knappt håller div 3 klass. Nämner inga namn, men jag var inte ensam om detta på läktarn, kan jag säga.

Det som var bra är att ni inte ger upp, stark vilja såg det ut som. Hoppas ni gör en bra fortsättning, men då måste det bli MYCKET bättre coachning.

2008-10-12 @ 23:14:25
Postat av: Zäta

Nu kör vi på tjejer - skönt att serien är igång!!

2008-10-13 @ 07:07:12
Postat av: Ass

Jag skulle gärna få ut startuppställning i efterhand så man vet vilka som spelat...

2008-10-13 @ 11:51:55
URL: http://baktankar.blogspot.com
Postat av: The Pro

Jaha sura miner....Men Om spelaren Susanne alltid hade 3 spelare på sig så borde väl ni utnyttjat detta bättre ? Mmmm satt på läktaren och tyckte det mest var klagomål från Linköpings bänken medans Bergs bänken höll sig lugna... Nä man vinner inga matcher genom attklag på andra det gäller att göra det bästa själv om man vill komma någonstans och det tror jag ni gör när ni fokuserar på rätt saker...Lycka till med kommande matcher!

2008-10-16 @ 23:12:00
Postat av: Målis i berg

Om man äger en match rätt igenom så förlorar man inte med 4-6, sparkar och slag? tyckte det va hårda tag från bägge hållen, domaren va rättvis och dömde lika för båda lagen. Tyckte själv att vi inte gjorda någon speciell bra match, det va väl bara första perioden som kändes okej & ändå vann vi, det måste väl ändå säga någonting ?

2008-10-16 @ 23:47:23
Postat av: Zäta

Kul att ni hittat hit till våran blogg och att ni kommenterar. Alla ser ju inte matchen lika, till exempel här ovan är det en spelares intryck av matchen. Jag tror det är väldigt sällan att alla som ser eller spelar en match har samma intryck av matchen när de går hem.



Ni i Berg gjorde en bra match och ni har ett bra lag även i år. Det var en tuff inledning på serien, men nu hoppas vi att vi kommer igång lika bra som ni. Vi ses i december igen =)

2008-10-17 @ 07:11:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0