Intervju med en träningsväska

Hej Fatpipe träningsväskan och välkommen till laget.


Tackar.


Hur känns det nu när du tillbringat en hel vecka med din ägare i Linköping Innebandy?


Jo då. Bara fint.

Det var ju lite nervöst i början. Jag blev ju bortprioriterad p.g.a. min storlek på träningen redan andra dagen. Man tror ju liksom att man inte duger och så.


Oj då. Bortvald redan andra dagen?


Jo det var ju så. Känns lite trist liksom. Man vill vara med och så får man inte.


Men fick du någon förklaring?


Ja det var ju det där med storleken. Hon lovade att jag skulle få hänga med på matchen och matcherna är ju det viktiga liksom. Även fast man känner att man hamnar utanför gänget när man inte är med på träningen.


Fast det låter ju idealiskt, bara hänga med på match och slippa träna.


Nja. Jo. Fast jag är ju en träningsväska. Jag är gjord för träning - det är min grej. Men ja man får väl bara gilla läget. Det blir nog bra. Jag kanske får hänga med på någon träning framöver.


Ja vi får hoppas det.

Men berätta lite om din första match. Hur gick det?


Ja det var en resa i sig.

Först regnade det och jag blev blöt. Men jag tål ju en hel del så äh det var inte så farligt.

Sen fick jag åka med de andra väskorna i laget. Det var jag och två till som är som jag. Sen var det två sådana där långa också. Jag blir alltid så nervös när de är med. De är ju så stora.

Men sen snackade vi på vägen till matchen och ja man lär ju känna varandra. Vi är ju ganska lika egentligen. Har samma mål liksom.


Det var resan till matchen ja. Men hur gick det när ni väl var på plats?


Ja jag var ju väl förberedd, tre par skor, frukt (som jag verkligen hoppas att hon tar bort snart - den ligger där än), handduk, träningskläder. Ja ni vet typ matchprylar.

Sen blev jag blöt igen. Lägga ner blöta träningskläder bara så där. Jag föredrar plastpåsar när saker är blöta. Hälsa henne det. Och be henne för guds skull att ta bort bananen när du ändå är på gång.


Lovar. Första matchen var både upp och ner alltså. Men vad tror du om seriepremiären då?


Jo jag har stora förhoppningar. Först och främst vill jag få vara med, det är ju hemmaplan och man vet aldrig om man får följa med då.


Men det är match, tror du inte att du får det då?


Jo. Annars slutar jag banne mig.


Ja det vore väl tråkigt. Dit får vi hoppas att du inte kommer. Vad tror du om matchen nu då?


Ja jag tror helt klart att jag är snyggare än motståndarlaget.


Jaså? Har du sett motståndarlagets väskor?


Nej. Men. Kom igen. Jag är faktiskt en FATPIPEväska.


Ja. Jo det har du ju rätt i. Men då får jag väl önska dig lycka till på fredag och hoppas att du sopar banan med de andra väskorna och tack för den givande intervjun.


Tack tack. Jag ska göra mitt bästa.

Ingen orsak. Är man så snygg som jag är så får man ju vara beredd på att ställa upp på sådana här grejer. Ciao på dig


Eh..ja. Ciao på dig med.


Kommentarer
Postat av: 8:an

Synd att man inte fick se en bild på väskan, den är säkert snygg...

2008-10-08 @ 10:39:17
Postat av: Fatpipeträningsväskan

Ja om någon vill ha en bild på snygga mig så kan man ju ta det på matchen kanske...?

2008-10-08 @ 10:59:54
Postat av: Hårte

Japp jag skrev det här inlägget också.

2008-10-08 @ 21:29:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0