Intervju med Camilla Söderström

I Skattkärr spelar en KFUM/Vigingsjölegend - Camilla Söderström,


Tog ett litet snack med henne inför matchen:

Hur många år spelade du i KFUM respektive Vidingsjö? Hmm var ju i KFUM Linköping/ Vidingsjö från det att jag började tills jag slutade så låt mig tänka...det bli väl en sådär 7-8 säsonger...kanske..


Hur är din relation till Linköping Innebandy: Alltså linköpingsinnebandyn i stort ligger en ju ganska varmt om hjärtat även om jag har börjat inse att jag kanske inte längre känner någon majoritet av erat lag... Men några riktiga favoriter har man allt kvar!
 
Hur ser det ut i laget (Skattkärr alltså ;-) ): Väldigt ung och talangfull trupp. Så illa att jag har börjat göra vågen för ullen varje gång hon kommer på träningarna för då höjer hon medelåldern med nåt halvår (hon är 81:a) ;-O
 
Hur har eran inledning av säsongen sett ut? De första matcherna var spelmässigt bra men det har ändå bara blivit en seger hittills, vi känner dock att det kommer flera så se upp!

Vem ska vi se upp för (kom igen nu berätta): Har hört att skattkärr sitter på en av seriens piggaste bänkvärmare. Inte alla som kan stoltsera med 2 pucklar och minst 72 arslen som håller temperaturen uppe..
 
Hur tror du att det går i matchen: Tror det blir en spännande match med några griniga hörnsituationer mot Becca och en och annan "över hela planen"-rusning från dig Z, men jag vill ändå tro (och måste ;-) ) att vi drar längsta strået i slutändan.. Så låt säga 4-3 till SIK.
 
Hur tror du att det går för Linköping Innebandy i serien: Jag tror att ni kommer att lyckas bra i serien. Det finns många spelare med grymma kvaliteer som jag själv har fått äran att skåda på nära håll, och jag har även hört ryktas om vassa nyförvärv. Jag hoppas på er iaf. Dessutom vet ni ju att ni alltid har ett extra jättestöd när det vankas Bergmatcher!
 
Kommer du komma tillbaka till oss snart? OM jag kommer tillbaka, tja med tanken på min negativa utvecklingskurva sen flytten till karlstad kan jag ju inte säga annat än att det lockar lite att få komma tillbaka till gamla goa linkan och spela bland folk som faktiskt tror att man kan :-)
 
Vad saknar du mest med Linköping? Givetvis alla underbara människor! Sen är det ju lite tråkigt att behöva bo i en stad med sveriges "töligaste" hockeylag, när man vet att pappa sitter på superplatser i landets bästa arena :-D
 
Vad saknar du mest med innebandyn från din tid i Linköping? Om man ska låta lite deppig för en stund så saknar jag att få känna lite förtroende. Men sen så finns det ju även andra aspekter så som Z goa humor som lättar upp stämningen på träningarna eller att få ha några äldre spelare att se upp till. En Larsa kanske till exempel. Å så sveriges bästa radarpartnertvilling G såklart!!


Tack Camilla för pratstuden och vi ses på lördag!


// Zäta
 

Kommentarer
Postat av: caleb.

Lite högre kvalitet på den intervjuen än den som låg hemma vid datorn efter i lördags. :) Becca, ska jag skicka den till H2?

2008-11-13 @ 17:42:10
Postat av: Rebecca

nja du kan nog låta dena va! haha

2008-11-16 @ 11:23:29
URL: http://rubbeccha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0