Inför: Skattkärrs IK - Linköping

Halli hallå mina glada innebandyvänner.
Som jag har gått och väntat på den här dagen. Dagen då det är min tur att blogga! Jag har laddat med både havregrynsgröt (äter det i skrivande stund faktiskt), och öh.. tja... Nässpray?


Om det är någon som har undrat varför ena målet varit lite tomt under träningarna på sistone så kan jag berätta att det bara är lilla Matilda som gått och sjukat ner sig. Jag lovar, det var inte meningen! :( För undertecknads del har de tre senaste veckorna varit träningsfria. Och jag kan lova er - det är ingen frihet direkt. Känner mig som ett djur i bur när jag inte får gå ut från mitt lilla hus i Kolmårdsskogarna för att åka och träna i Stora Stolta Linköping.


Men men, jag ska inte trötta ut er med mitt gnällande.
Eftersom jag inte har kunnat delta på träningarna har jag skickat ut en spion som tagit reda på veckans upplägg. Enligt denna spion kan vi konstatera följande:

- Vi ska vara tuffa i närkamperna då Skattkärr är starka runt sargerna. Därför har vi haft fysträning under måndagen och core innan träningen i onsdags.
- Vi har tränat powerplay och boxplay.
- Träningsveckan har i övrigt rullat på som vanligt. Inga större åtgärder har vidtagits och förhoppningsvis ska detta vara en vinnande strategi!

Hallen där slaget om omgång 6 skall äga rum ser ut på följande vis:


  


Namn: CAM arena
Golv: Gummi blå
Publikkapacitet: 850
(Källa: Innebandy.se)

Linköping innebandy kommer att starta med följande spelare:


Goalkeeper: Emma Nilsson

Rebecca Orrebring - Malin Lundgren
Susanne Gustafsson
Josefin Calebsson - Sara Wiman

Andra linen består av:
Kristin Zetterström - Therese Andersson
Frida Pettersson
Cecilia Eriksson - Emma Stener


Dessutom har vi ett extra forwardspar i Malin Yngvesson och Josefine Kousmanen.
Vi kommer att hålla ihop back + center och rulla på forwards.

På bänken har vi också ett skönt gäng:
Matilda Bergström, Annika Myrskog och Anna Envall Hårte :D

Väderrapporten säger fint väder imorgon - det är ju alltid sol i Karlstad ni vet!
Så nu ser vi till att tagga ordentligt! Käka lite taggtråd till frukost och en skallerorm till lunch så ses vi i bussen. (Det kanske märks att jag inte är medlem i matrådet...?)

Over and out!
# 90
(Som har lagt utespelarkarriären på hyllan...)



Kommentarer
Postat av: Ass

Jag kommer och skriker på er :)

2008-11-14 @ 17:25:41
URL: http://baktankar.blogspot.com
Postat av: G

Hej! Om intresse finns för ny bloggdesign till din blogg, kika in hos mig, en ny lite annorlunda design ligger uppe, även personliga bloggar finns, välkommen och trevlig helg!

2008-11-14 @ 17:28:02
URL: http://babbidesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0