TUNGT TUNGT OCH ÅTER TUNGT.....

Och allt som började så trevligt. När man steg på bussen vid blåsiga Ljungs västra var det tävlingsdax i bussen. Tre lag var vi indelade i och på pappret skulle vi fylla i fåglars namn efter påståenden...typ bor i näsan....?......kråkan såklart!
Rolle och Lövet kammade hem första priset som var en burk pepparkakor....stort grattis!!
Hårte, Mallan,Becca,Annica och jag hade en lite egen tävling för oss. Ämnet var städer! Om Annica sa Köping, var jag tvungen att säga en stad som började på G. Jag kan meddela att det finns inte många städer som börjar på G......jag fick inte rätt för Grebo......dåligt:-)
När vi svängde i mot hallen gick det inte undgå anstalten. Det var nästan lite kusligt faktiskt! Anna sa att om vi förlorade skulle vi få sova över där. Lunkarn var pigg på förslaget...:-)



Becca redovisar fågeltävlingen...


Matchen då....måste jag skriva om den, jag får ont i magen......om det inte är Fridas tikka masala som fortfarande rumlar runt....:-)
Först och främst bytte vi ställ för att bryta trenden med bortaförlusterna. Så vi spelade i svart tröja, vita shorts och vita strumpor. Den kombinationen var skitsnygg....och det är ju också viktigt...:-) 
Okej! Vi börjar matchen bra, gör första målen efter 02:09 genom Susanne och andra målet 07:11 genom Cicci. Kumla reducerade till 1-3, 07:33. Vi skapar hela tiden chanser, men som så många gånger förr vill inte bollen in.
Sen faller vi ifrån vårt spel och blir lite virriga, men som tur är storspelar Emma i målet, så Kumla kommer inte närmre, utan 15:01 gör vi 1-3 genom ett skott från halva plan av Becca som letar sig igenom alla och in i mål. 

I andra perioden är vi rejält tillbaka pressade. Kumla spelar bra och har 2 eller 3 skott i stolpe/ribba. Emma räddar oss denna period också. Kumla drabbas av två utvisningar ganska tätt efter två vårdlösa (tycker jag) tacklingar vid sargen. Första powerplay skapar vi några chanser, men inga mål. Andra powerplay lägger Susanne en fin pass till Cicci som stänker dit den i krysset. Egentligen inte helt rättvist eftersom Kumla pressade oss hela perioden.

Tredje perioden då, vanligtvis vår bästa, börjar med att Kumla gör 2-4 redan efter 10 sek på ett frislag i slottet. Då känns det som många i laget får panik och redan tror att det är kört, att vi kommer tappa allt. Vi ledde ju trots allt forfarande med två bollar. Mer behöver nästan inte sägas. Kumla pressar, vi har panik. Vi kanske måste träna mer på att spela på ledning, att ta det lungt. Sen har Kumla en viss nr 40 Sofia Atterfors som tyvärr för vår del hade vaknat på alldeles för bra sida. Hon gjorde tre av Kumlas fyra mål i tredje perioden.
Mina plus ger jag till Emma i målet som gjorde en sagolikt bra match, och Therese som slet som en varg.

Nu får vi jobba på den här veckan, så ska Vänersborg få sota för det här.......kanske med 8-2.....:-)


Matchhändelser

Period 1
02.09Mål0-1Susanne Gustafsson (Cecilia Eriksson)Linköping IBK
07.11Mål0-2Cecilia Eriksson (Rebecca Orrebring)Linköping IBK
07.33Mål1-2Sofia Atterfors (Kristin Gustafsson)IFK Kumla IBK
15.01Mål1-3Rebecca OrrebringLinköping IBK
Period 2
12.33UtvisningU2Josefine Kuosmanen (Upprepade förseelser)Linköping IBK
14.54UtvisningU2Sofia Atterfors (Otillåten trängning)IFK Kumla IBK
17.57UtvisningU2Jennie Dohn (Hårt spel)IFK Kumla IBK
19.48Mål1-4Cecilia Eriksson (Susanne Gustafsson)Linköping IBK
Period 3
00.10Mål2-4Sofia Atterfors (Kristin Gustafsson)IFK Kumla IBK
12.24Mål3-4Maria Djupström (Kristin Gustafsson)IFK Kumla IBK
18.15Mål4-4Sofia Atterfors (Kristin Gustafsson)IFK Kumla IBK
18.48Mål5-4Sofia Atterfors (Emma Eriksson)IFK Kumla IBK


Jag tog några bilder på uppvärmningen, sen blev det inga mer, för det var för nervöst.



Tack för mig! Nu lämnar jag med varm hand över bloggpinnen till nästa spelare

/#23


Kommentarer
Postat av: Ass

Nostalgi att se sin gamla hemmahall :) Ni får se till att klå dom på er hemmaplan sen, annars får jag skämmas ordentligt när jag åker hem :S

2008-12-01 @ 18:27:44
URL: http://baktankar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0