Inför Linköping - Ludvika

Nu vänder serien och vi lägger höstsäsongen bakom oss. Hyfsad inledning från oss nykomlingar tycker jag ändå, men vi borde kanske ha spelat bättre i slutet. Men man kan ju inte få allt. 

I torsdags var det femkamp, många spännande grenar. Ska försöka förklara dem: 

Lassokast: Ett hopprep med en ögla (dock inget äkta cowboyrep, det var därför det inte gick så bra för mig). Vi skulle kasta och fånga koner som stod på en bom och dra ner konen i golvet. I mitt lag hade jag CowboyCaleb, en riktig hejare på det där...ingen materiallirare!!  


Vägga in bollen: Vi skulle kasta en innebandyboll mot väggen och tillbaka mot en plint och sedan väggas in i målet. Omgång 1 var mitt lag riktigt vassa på det och inför varv två hade vi ett ganska högt mål... vi skulle ha 20 poäng på den övningen. Tror att det slutade i sex mål för oss - en liten plump i protokollet :-S 


Tärningen: En mjuk större skumtärning skulle kastas från 3 meters avstånd ner i en upp och ner vänd liten plint (den som bara har en nivå). Stannade tärningen kvar i plinten fick man ett poäng, om den samtidigt landade på en sexa så fick laget två poäng. Efter en seg inledning på andra varvet för oss så lossnade det riktigt och hela laget fick in "schvunget".  


Boll i hjälm: Vi skulle kasta en gummiboll och träffa en hjälp som hängde i en ribbstol. Man fick bara poäng om bollen stannade kvar. Det här var verkligen mitt lags gren. Vi träffade hela tiden och Wiman hade smarta idéer om att tjäna tid OM vi råkade missa "Stoppa in handen i ribbstolen och stoppa bollen". 


Bowling: Men en konstig boll som var flera bollar som satt ihop så skulle vi rulla den mot ett rör och "bowla" ner det. Det svåraste var nog här att få tag i bollen som studsade lite hej vilt över bortre delen av lokalen.  
Bollen:
 


Vi delades in i tre lag: 

Lag ESS: Caleb, Josse, Wiman, Zäta.

Lag Kung: Annica, Malin Y, Therese.

Lag Dam: Becca, Cissi, Matilda, Susanne. 


Vi gjorde denna bana två varv. Efter första varvet ledde hade damerna 37 poäng, essen 28 poäng och kungarna 19 (tror jag). Vi som var ess tyckte att det var lite märkligt eftersom vi gjort bra resultat på alla delar utom lassot. Men med Rejmyre - Cissi i damlaget tänkte vi att de fått in ett tiotal träffar på lassot. Efter varv två meddelade domaren slutresultatet. Dam 87 poäng, Ess 57 poäng och Kung 51 poäng. Nu började det kännas konstigt på riktigt, tyckte vi i lag Ess. Vi hade ju för fasen maxat nått så in i... på tärningen, bollen i hjälm och bowlingen, samt fördubblat lassoskörden (från ett till två). Josse protesterade högljudd (de hade haft matematikprov under dagen, så hon hade koll på räkningen) och det visade sig mycket riktigt vara en liten felräkning från domaren. (Det är ok alla kan göra fel, ungefär som att vi spelare passar fel någon gång). Så det var lag Ess som hade ointagliga 87 poäng. Lag Dam försökte tappert protestera och mena att de inte gått för fullt när de hade haft ledningen (något som kanske avspeglar sig på våra matcher, vad vet jag ;-) ). I skymundan gjorde Lag Kung en imponerande upphämtning som dock inte räckte ända fram, men de stackarna var ju bara tre stycken i sitt lag.  


Efter det delades lagen in med hjälp av det klassiska ett-två-ett-två...osv. och vi spelade en snällvariant av spökboll, snäll på så sätt att ingen åkte ur, men inte snäll på så sätt att alla siktade i ansiktet på folk. Det var en lång jämn kamp, som var tvungen att avgöras i sudden, fast det gick inte att avgöra den då heller... vi är för jämna helt enkelt.  


Nu till helgens match. Jag kommer inte ihåg så mycket av matchen upp i Ludvika, känns knappt som om vi varit där... Men jag är grymt sugen på att spela och jag tror på en underhållande match med mycket mål framåt. Jag är laddad!!!


Ta hand om er nu alla och DRICK mycket nu under helgen, har hört att det gör underverk för framtida segrar ;-). // Zäta

Kommentarer
Postat av: Rebecca

bra bloggat Kristin!



Synd bara att du va tvungen å nämna gårdagens fiasko!



Vätska så det sjunger om det i helgen!

2008-12-12 @ 19:47:26
URL: http://rubbeccha.blogg.se/
Postat av: cizzi

bra jobbat zäta:)...men som sagt 5-kampen var ju en DOMARSKANDAL......känns fortfarande tungt...

2008-12-12 @ 20:53:36
Postat av: Matilda

"men inte snäll på så sätt att alla siktade i ansiktet på folk."

På något sätt så känner jag mig träffad där. Eller vad säger du Becca? :$ nervös

2008-12-12 @ 22:14:14
URL: http://mbergstroem.blogg.se/
Postat av: DomarJ-L

Efter en noggrann koll med administrerande förbund, Riksidrottsförbundet och IOK har det beslutats att resultatet kvarstår och skrivs in i rekordböckerna. Detta då resultatet rättats till innan det officiellt meddelats till press och media. Domarn skyller 50% på allmän förvirring och 50% på senilitet. Och 5% på dåliga mattekunskaper...

2008-12-15 @ 11:31:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0